Promocje
Poduszka profilowana MediDream
Poduszka profilowana MediDream
760,00 zł 590,00 zł
szt.
PowerBoard 3.0 zestaw z akcesoriami
PowerBoard 3.0 zestaw z akcesoriami
6 100,00 zł 3 900,00 zł
Mata masująca QUATTROMED V BT
Mata masująca QUATTROMED V BT
3 700,00 zł 2 900,00 zł
szt.
Fotel masujący SKYLINER II
Fotel masujący SKYLINER II
29 000,00 zł 27 000,00 zł
Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się

Ból kręgosłupa - jak się go pozbyć?

Ból kręgosłupa - jak się go pozbyć?

Ból kręgosłupa to bardzo popularna dolegliwość. Znak naszych czasów. Skąd się bierze i jak się z nim uporać, a przede wszystkim - czy można się go skutecznie pozbyć?

Ból pleców: przyczyna - skutek

Zacznijmy od tego, że ból pleców może mieć różne pochodzenie. Mogą go powodować różne czynniki, takie jak: nieprawidłowa pozycja podczas snu, przebyty uraz, nieprawidłowa postawa (bardzo częsta u osób wykonujących pracę siedzącą), osłabienie mięśni np. wskutek braku aktywności fizycznej, przeciążenia, nerwobóle a także zwyrodnienia wrodzone i nabyte.

Na niektóre z czynników mamy wpływ, na inne - niestety nie, jednak zawsze możemy zrobić coś, aby nasze samopoczucie się poprawiło. I my zaraz wyjaśnimy, czym jest to "coś".

Krok pierwszy - jak sobie pościelisz...

Właśnie tak. Na początek zastanów się nad tym, jak śpisz. Czy pomieszczenie jest przewietrzone? Czy masz odpowiednio dobrany materac? Czy śpisz na płasko, czy może twoja głowa spoczywa na niebotycznie wysokiej kombinacji poduszek i jaśków? Tu bowiem może tkwić przyczyna twoich problemów.

NASZA RADA: zaopatrz się w poduszkę rehabilitacyjną MediDream. Zapewni ona właściwe podparcie odcinkowi szyjnemu kręgosłupa podczas snu. Ten model posiada wbudowany głośnik Bluetooth - możesz więc przed snem posłuchać ulubionej muzyki i zrelaksować się, co ułatwi zasypianie.

Krok drugi - grunt to postawa!

Jaką postawę przyjmujesz w ciągu dnia? Czy dużo korzystasz z telefonu komórkowego? Siedzisz przy biurku, a może spędzasz cały dzień na nogach?

W pracy spędzamy ok. 1/3 dnia - to bardzo dużo czasu. Zastanów się, w jakiej pozycji pracujesz. Jeśli przede wszystkim pracujesz na komputerze - to uzasadnia bóle odcinka szyjnego kręgosłupa oraz krzyża. Jeśli masz pracę stojącą - na pewno doskwiera ci odcinek lędźwiowy i puchną nogi. Bóle po pracy fizycznej często obejmują dolny odcinek kręgosłupa, ale i kręgosłup piersiowy.

NASZA RADA: dla lepszego samopoczucia, lecz również dla poprawienia swojej wydajności w pracy rób przerwy! Przerwy konstruktywne - poświęcone na zrelaksowanie ciała i regenerację umysłu. Zmień pozycję, przeciągnij się, zrób kilka skłonów lub przysiadów - twoje ciało podpowie ci, czego potrzebuje. Możesz też skorzystać z przenośnego masażera, aby ulżyć sobie w bólu.

Najlepszym biurowym gadżetem jest poduszka masująca Miniwell Twist2Go. Na budowę zabierz ze sobą pistolet wibracyjny MediGunPRO. To urządzenie nie tylko dla sportowców! Skutecznie rozluźni pospinane, "przedźwigane" mięśnie. Jeśli nie wiesz, w jaki sposób prawidłowo go używać, zajrzyj do fizjoterapeuty Marka Purczyńskiego: https://www.youtube.com/watch?v=wdY-aZ4yjJg

Krok trzeci - ruch to zdrowie!

Aby zapobiegać kontuzjom i urazom, a co za tym idzie - wyeliminować lub skutecznie ograniczyć ból kręgosłupa, należy wzmacniać mięśnie. Najlepszym sposobem na to są ćwiczenia. Dzięki nim nie tylko poprawisz samopoczucie, lecz również dotlenisz organizm, poprawisz kondycję, nabierzesz siły i energii.

Delikatny rozruch powinno się wykonywać zaraz po przebudzeniu, aby przygotować organizm do codziennej aktywności - ale kto ma na to czas w porannym niedoczasie! Należy więc o aktywność fizyczną zadbać później - ale kiedy, gdy po pracy biegniesz po zakupy, do drodze zgarniasz dzieci, a w domu czeka na ciebie milion ważnych spraw?

NASZA RADA: wygospodaruj choć 15 minut 3x w tygodniu, by w domowym zaciszu wzmocnić mięśnie wszystkich partii ciała.
Pomoże ci w tym platforma wibracyjna PowerBoard 3,0.

Możesz też wykonywać ćwiczenia z hantlami. Gdy nabierzesz formy będzie ci łatwiej zmobilizować się do wizyt w siłowni czy na basenie.

Krok czwarty - lepiej zapobiegać, niż leczyć

Pamiętaj, że profilaktyka zdrowia jest bardzo ważna. Pozwoli ci uniknąć bólu, stresu, a także wydatków na leczenie. Postaraj się zmienić swój tryb życia na bardziej higieniczny - oczywiście na pewne rzeczy nie masz wpływu, np. nie zawsze możesz ograniczyć stres w pracy - postara się więc o dobrą relaksację po niej.

NASZA RADA: zaopatrz się w matę masującą Quattromed V BT. Nie tylko wykona ona masaż pleców i pośladków, lecz również dzięki współpracy z aplikacją Braintronics pozwoli ci na głęboką relaksację psychiczną.

Doskonałym wyborem jest także masażer stóp. Reflexomed II realizuje 3 programy masażu reflektorycznego: uwalniający od bólu, pobudzający i harmonizujący.
Masaż stóp to nie tylko szalenie przyjemne doznanie - refleksoterapia ma dobroczynny wpływ na pracę całego organizmu.

Wszystkie urządzenia masujące znajdziesz w zakładce Masażery.

Jeśli nie możesz się zdecydować na wybór urządzenia, nasi konsultanci służą fachową poradą na czacie oraz pod numerami telefonów: 733 44 00 44 oraz 95 780 00 20. Możesz też skontaktować się z mami mailowo na adres biuro@casada.pl

Jeśli ból kręgosłupa jest spowodowany zwyrodnieniem czy schorzeniem - pamiętaj, aby skonsultować wybór odpowiedniego urządzenia z lekarzem lub fizjoterapeutą.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium